KeukenVision
‘Een strakke planning was voor ons essentieel’
Snel en adequaat de showroom bouwen tegen een aantrekkelijke prijs. Dat was de opdracht die De Boer Maatwerk in interieur vorig jaar van KeukenVision kreeg. Een zaak waar keukens in alle kleuren, prijsklassen en stijlen staan en die goed tot uiting moeten komen in een fraaie showroom. Of het nu een klassieke keuken is, een ‘designer’, landelijk, industrieel of modern.
Een oud-medewerker van het bedrijf waar KeukenVision voorheen mee samenwerkte, stapte over naar De Boer Maatwerk in interieur. Omdat Van Rijn en zijn collega’s zo over hem te spreken waren, kwamen ze dan ook bij ‘De Boer’ uit voor het aanpakken van de showroom in Apeldoorn. Het was de eerste keer dat beiden partijen met elkaar samenwerkten, maar het bleek al tijdens de opdracht naar meer te smaken, vertelt André van Rijn, verantwoordelijke voor de inkoop van KeukenVision. ,,De Boer heeft eerst ons filiaal in Apeldoorn aangepakt: wandenbouw, monsterkasten (kasten voor monstermateriaal, red.), een hoogslaper… Al het timmerwerk deed De Boer.”
Korte deadlines
Voor KeukenVision was het belangrijk zo snel mogelijk weer operationeel te zijn. Een strakke planning was daarin essentieel. ,,We moeten natuurlijk zo snel mogelijk weer klanten kunnen ontvangen.” Die korte deadlines kwamen er. En niet alleen voor Apeldoorn ,,Tijdens de opdracht in Apeldoorn hebben we ook meteen een nieuwe opdracht voor ons filiaal in Dordrecht verstrekt.”
Van scratch af aan
In Dordrecht ging het om een spiksplinternieuwe winkel die van scratch af aan opgebouwd moest worden. Een architect schetste een waanzinnig ontwerp. Aan De Boer Maatwerk in interieur de taak om het uit te voeren. ,,Voor dit filiaal moest een veel luxere showroom komen met een industriële uitstraling. Andere wanden, verhoogde (houten) vloerdelen, stalen frames (voor de ‘huisjes’, zie foto’s, red.). Bij de ingang hebben we een grote boekenkast laten maken en ook de balie heeft De Boer gemaakt. Heel specialistisch maatwerk.”
Samenwerking
Belangrijk was dat de showroom ‘spannend’ opgebouwd zou zijn. Volgens Van Rijn is dat zeker gelukt. ,,Je kunt er zeker een uur, anderhalf uur rondlopen en wordt steeds weer verrast. Dat was ook een reactie van één van onze klanten.”
Van Rijn vindt het leuk om te zien hoe zo’n samenwerking tot zoiets moois kan leiden. ,,Je moet elkaars expertises samensmeden. Wij kunnen als ‘sales’ goed bedenken wat mooi is, maar we hebben uiteindelijk anderen nodig voor de uitvoering!”
- CATEGORY
- TAGS